Informatikai hibák miatt céges brand sérülés és bevétel kiesések?
A cikksorozat korábbi részeiben már vizsgáltuk mikor szükséges az üzemeltető váltás és miért nem kell tartani tőle. Most egy olyan témát hozunk, ami a rossz informatikai üzemeltetés miatt már rövid-, középtávon is problémát okoz egy vállalat életében és a megítélését is veszélyezteti.
Az informatikai rendszerek zökkenőmentes működése kulcsfontosságú a vállalkozások sikeréhez. Azonban, ha egy vállalat informatikai üzemeltetője nem képes hatékonyan kezelni a rendszereket, az komoly veszélyeket hordozhat magában, beleértve a vállalat brand sérülését is. Lássuk, milyen kockázatokkal járhat, és miért fontos időben cselekedni, azaz ha indokolt miért fontos mielőbb meglépni az üzemeltető váltást.
Nem megfelelő informatikai kiszolgálás
Például nincs kész az új felhasználó gépe és a nincs létrehozva a felhasználó fiókja. Egy új munkatárs érkezése mindig fontos pont egy cég életében, főleg akkor, ha kulcspozícióba érkezik. Ha az informatikai rendszer üzemeltetője a kéréseket nem reagálja le időben vagy rendszeresen késik az igények teljesítésével az akár az új kolléga munkamorálján is látszódni fog az első pillanattól, hiszen arra is gondolhat, hogy nem is várták őt megfelelően. Ha nem képes az IT időben reagálni a felhasználói igényekre, akkor az nemcsak a munkavégzést gátolhatja, de a felhasználói elégedettséget is csökkentheti. Ez már rövidtávon is brand sérüléshez vezethet, hiszen a belső felhasználók is elveszíthetik a bizalmukat a céggel kapcsolatban, hogy ilyen alapvető igényeket és problémákat sem tud kezelni megfelelően az informatikai részleg.
Nem működnek a vállalkozás létfontosságú rendszerei
Egy cég életében mindig vannak létfontosságú rendszerek, ha ez nincs tudatosan dokumentálva egy cég birtokában, mint információ, akkor az üzletfolytonossági auditunkat pont az ilyen fájdalompontok felkutatására, azok biztonságossá és redundanciával ellátott működésének biztosítására, illetve tervezésére alkalmazzuk. Ha indokolt vedd fel velünk a kapcsolatot ebben a témában is. Visszatérve, ha vannak ilyen létfontosságú pontok és azok rendszeresen csődöt mondanak, nem működnek, akadoznak, vagy csak egyszerűen időszakosan elérhetetlenek, akkor az már ügyfélvesztést, partner vesztést is eredményez, ami rövid távon is brand rombolást eredményez.
Az ilyen, például a webáruházak vagy az ERP rendszerek meghibásodása komoly üzleti veszteséget okozhat, mivel ezek a platformok a vállalat arculatának és üzletmenetének alapvető részei. Ha ezek nem elérhetőek, a vevők elveszthetik a hozzájuk és a vállalathoz fűzött bizalmat, és a versenytársak könnyen átvehetik a piaci részesedést.
Megbeszélés közben megáll a teljes informatikai rendszer.
Sok vállalat keresett meg minket, akik szerencsére jelenleg már ügyfeleink, hogy biztosítsunk nekik megfelelő és jó tárgyalóterem informatikai technikát. Szinte kivétel nélkül mindegyiknek az volt a panasza, hogy partnerekkel vagy ügyfelekkel folytatott megbeszélések közben renderesen kerültek kínos helyzetbe, amit a korábbi üzemeltető nem tudott megoldani. Az üzleti tárgyalások vagy megbeszélések során bekövetkező informatikai rendszer-összeomlás jelentős károkat okozhat a cég hírnevének és szakmai megítélésének terén. A partnerek és ügyfelek elveszíthetik a bizalmukat, főleg ha többször előfordul, ami hosszú távon komolyan károsíthatja a vállalat kapcsolatait.
Nem tudnak kiszolgálni vevőket az informatikai rendszer hibája miatt:
Kereskedelmi cégek rémálma, ha a várakozó ügyfél és az értékesítést végző kolléga farkasszemet néz informatikai hiba miatt, és kínos csend mellett, esetleg a kolléga fásultan eldörmög egy „Már megint” megjegyzést. Joggal vetődik ilyenkor fel a vásárlóban, hogy ha megint, akkor „Mi lesz legközelebb és éppen sietek is…” Lehetséges, hogy nem lesz legközelebb mert inkább választ másik helyet, még ha adott esetben drágább is az új hely. Ezt a helyzetet mindenki el tudja képzelni.
Az ügyfelek gyors és hatékony kiszolgálása ma már alapkövetelmény. Ha az informatikai rendszer hibái miatt a vállalat nem képes megfelelően kiszolgálni vevőit, az az ügyfélkapcsolatok és az üzleti hírnév romlásához vezethet és közvetve már bevételkieséshez is..
Összegzés
A fenti és az ilyen kockázatokkal szembeni hatékony védelem érdekében szükség van egy megbízható és jól felkészült informatikai üzemeltetőre. A váltás szükségessé válhat, ha az aktuális üzemeltető nem képes lépést tartani a növekvő informatikai kihívásokkal vagy nem biztosítja a szükséges gyors és hatékony reakciót a rendszerhibák esetén.
Az informatikai üzemeltető váltása nemcsak a technikai problémákat oldhatja meg, hanem hozzájárulhat a brand védelméhez és erősítéséhez is. Az ügyfelek elégedettsége és a vállalat hírnevének megőrzése érdekében a jó választás kulcsfontosságú.