Miért ne rettegj attól, hogy informatikai üzemeltetőt válts?
Az előző posztunkban részletesen kifejtettük, miért merülhet fel az üzemeltetőváltás gondolata: az adatvesztés, az adatokkal való visszaélés, a bizalmatlanság és a nehézségeket okozó informatikai támogatás mind olyan tényezők, melyek könnyen kiválthatják a váltáshoz vezető döntést.
Amit most hoztunk az kicsit HR oldalról is vizsgálja ezt a helyzetet. A körültekintő elemzéseket és belső vizsgálatokat követően is megoldás lehet az új informatikai szolgáltató mellett szóló döntés, hiszen a céges munkatársak számára is fontos a megfelelő IT működés. Nekik is kiemelkedő szempont lehet a megbízható informatikai környezet, mert a mai világban ahhoz, hogy a kollégák megfelelően el tudják végezni a napi feladataikat fontos a jó informatikai működés. Ez pedig meglátszik már a teljesítmény, a morál és a motiváció szintjén, így a munkaerő megtartás és a munkatársi bizalom növelésének kulcsa is lehet az új informatikai gárda, nem beszélve a cégünk brandjéról, hiszen egy rossz informatikai szolgáltató által az is sérülhet, de erre majd következő cikkünkben térünk ki.
Az informatikai üzemeltetőváltás, mint HR megoldás
Az IT üzemeltetőváltás olyan lépés, amely lehetőséget teremt a céges stabilitás, a biztonság és a nyugodt működés eléréséhez. Az aktuális szolgáltató cseréje, ha elégedetlen vagy illetve vagytok a szolgáltatásokkal valószínűleg a folyamatosan fennálló problémákra is megoldás lehet majd, és erre pontosan vagy talán egyedül ez az egy lehetséges alternatíva van. Éppen ezért nem szabad halogatni, ha régóta és sokszor fennálló informatikai hibák vannak, amik nincsenek vagy nagyon lassan kerülnek kezelésre. Sokszor ilyen esetben pont a kulcs munkatársakat veszítheti el a cég el, ha nem lépsz vagy léptek időben és húzódnak ezek az informatikai ügyek.
Informatikai üzemeltető váltás során az adatbiztonság szerepe
Ha a döntés megszületett az informatikai üzemeltetőváltás során az egyik legfontosabb szempont az adatbiztonság. A jól felkészült, megbízható szolgáltatók komolyan veszik az ügyfelek adatainak védelmét, ezért minden esetben körültekintően és megfelelő audit lépések alkalmazásával vesznek át üzemeltetési szerepköröket. Az új szolgáltatóval való partnerség során fontos megismerni az általuk alkalmazott biztonsági intézkedéseket. Az ügyfél oldalon pedig lépésről lépésre partnerként kell az információkat átadni és kiemelni a céges érdekeket, folyamatokat és az üzleti logikai működést, hogy az informatikai üzemeltető szakmailag is a megfelelő megoldásokat tudja alkalmazni.
Szoros együttműködés fontossága az üzemeltetővel
Az ügyfél és az üzemeltető közötti kommunikáció és együttműködés kulcsfontosságú az igények és aktuális problémák megoldásában és az átmenet zökkenőmentességében. Az üzemeltetőváltás folyamatában a szoros együttműködés lehetőséget teremt az ügyfél számára, hogy kifejezze az elvárásait és biztosítsa, hogy minden fontos vállalati érdeket, működést és tényezőt figyelembe vegyenek az új üzemeltetők a közös munka kezdete során.
Záró gondolatok az üzemeltetőváltással kapcsolatban
Bár az üzemeltetőváltás először félelmet keltő lehet, gondos tervezéssel és megfelelő kiválasztással ez a folyamat a biztonság és a bizalom növelésének eszközévé válhat a cégek és munkavállalók körében. Hiszen várhatóan az eddigi problémák hamar megoldódnak, ahogy szokták mondani „Új seprű jól seper.”
A legfontosabb, hogy minden részletre odafigyeljünk, és ne hagyjuk figyelmen kívül azokat a lehetőségeket, amelyek az üzemeltetőváltás által kínálkoznak. Egyúttal érdemes már informatikai és folyamatelemző auditot is végrehajtani és tervezéssel meghatározni a szükséges további lépéseket.
Ha már meghoztad vagy meghoztátok a döntést, hogy üzemeltető váltás lesz, akkor vegyétek fel velünk a kapcsolatot, megmutatjuk hogyan lehet jó üzemeltetést biztosítani a magyarországi KKV-k számára elérhető áron és megbízható minőségben. Vedd fel velünk a kapcsolatot!