fbpx

Új tanulási paradigma kezdete – Amanda az A.I tanársegéd a felsőoktatás szolgálatában.

Amanda az A.I tanársegéd a felsőoktatás szolgálatában.

Új tanulási paradigma kezdete – Amanda az A.I tanársegéd a felsőoktatás szolgálatában.

Amanda az AI tanársegéd újra reflektorfényben – Mesterséges intelligencia élőben a Sustainability and Resilience International Scientific Conference nemzetközi tudományos konferencián. 

Az oktatás jövője már nem a jövő – hanem a jelen! 

A Smartmind saját fejlesztésű AI tanársegédje, Amanda, idén tavasszal új szintre lépett. Egy rendhagyó egész napos bemutatón keresztül, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem gyöngyösi Károly Róbert kampuszán, nemzetközi közönség előtt bizonyította, hogy a mesterséges intelligencia nemcsak technológiai újdonság, hanem valódi, értéket teremtő oktatási eszközzé is válhat. 

Amanda a Sustainability and Resilience International Scientific Conference keretében április 10-én újra szerephez jutott, ezúttal a Conference Data and Digital Platforms for Resilience szekciójában Fecskovics Melinda és Dr. Szalay Zsigmond közösen tartották meg előadásukat „Resilience and sustainability in the university ecosystem: the role of AI” címmel, ahol Amanda nemcsak elméletben, hanem gyakorlatban is bemutatkozott. 

Az esemény különlegessége abban rejlett, hogy Amanda nemcsak egy rövid prezentáció keretében jelent meg, hanem 12 órán át folyamatosan kipróbálható volt. Az AI tanársegéd angol nyelven állt a közel kétszáz fős nemzetközi közönség – PhD hallgatók, oktatók és vendégelőadók – rendelkezésére. A visszajelzések igazán pozitívak voltak, Amanda kiválóan működött, annak ellenére, hogy még pilot fázisban van. Több száz interakció során a résztvevők változatos témákban tesztelték a tanársegédet, a Smart Factory-tól kezdve a konferenciával kapcsolatos információkon át az A.I. technológiák kapcsán felmerülő etikai kérdésekig. Amanda gyorsan, következetesen és megbízhatóan válaszolt. A rendszer képes tanulni a korábbi válaszokból, így egyre pontosabb és relevánsabb információkkal tud szolgálni a felhasználók számára. 

A résztvevők külön kiemelték: 

– A pontos és információval teli válaszadást 

– Az egyszerű, intuitív használatot 

– A valós idejű infografikák elérhetőségét 

– Valamint a jövőbe mutató technológiai élményt 

 

 

Biztonságos, zárt és etikus rendszer az egyetemi oktatás szolgálatában.

Az A.I. Teaching Assist nem egy általános nyelvi modell, hanem egy zárt, célzott tudásbázison alapuló rendszer, amelyet kifejezetten a felsőoktatás támogatására fejlesztettünk. Tudományos alapokon nyugvó, biztonságos és etikus működésével hatékonyan segíti az oktatók és hallgatók munkáját. A rendszer úgy lett kialakítva, hogy ne helyettesítse, hanem hatékonyan kiegészítse az oktatók munkáját, miközben személyre szabott és folyamatos segítséget nyújt a hallgatók számára a tanulás minden szakaszában. A rendszer alapelve a megbízhatóság és az átláthatóság. Amanda kizárólag tudományosan ellenőrzött, hiteles forrásokból dolgozik – mint például tanulmányok, publikációk, prezentációk, előadások, szakmai leírások, valamint különféle dokumentumformátumok. Az információk közvetlenül az oktatóktól származnak, így biztosított, hogy a válaszai mindig az adott tantárgyhoz rendelt, hivatalos tananyagra épüljenek. 

A hitelesség nemcsak cél, hanem működési alapelv! 

Amanda nem találgat, és nem próbál válaszolni olyan kérdésekre, amelyekre nincs megfelelő, megalapozott tudása. Ilyen esetekben jelzi, hogy nem tud érdemi választ adni, viszont javaslatokat tesz további forrásokra – szükség esetén pedig visszajelzést küld a fejlesztők és oktatók felé, hogy bővíteni lehessen a tudásbázist. 

Adatbiztonság és teljes kontroll az oktatók kezében. 

Az A.I. oktatási rendszer működése az adatbiztonság legmagasabb szintjét képviseli, hiszen nem gyűjt vagy tárol személyes információkat a hallgatókról, és az oktatási anyagok sem kerülnek nyilvános közegbe, nem lesznek elérhetőek semmilyen egyéb csatornán. Az A.I. Teaching Assist – amely az A.I. Education System legújabb eleme – ugyanezen szigorú adatvédelmi elvek mentén lett kialakítva, így teljes mértékben illeszkedik a rendszer többi komponenséhez, garantálva a zárt környezetben történő, biztonságos működést. A rendszer minden eleme zárt környezetben működik, az adatok nem szivárognak ki a BIG DATA ökoszisztémájába. Az oktatók teljes kontrollt gyakorolhatnak a tudásbázis felett – bármikor bővíthetik vagy eltávolíthatják a feltöltött tartalmakat, így az érzékeny tudományos információk biztonsága garantált. 

Amanda jelenleg 92 nyelven ért és válaszol, írásban, szóban és vizuálisan is képes interakcióra. A hallgatók számára komplex tanulási támogatást nyújt, segíti az anyagok feldolgozását, jegyzetelést, fogalomértelmezést, kvízek és tesztek generálását, valamint a vizsgafelkészülést, mindezt napi 24 órában, folyamatos elérhetőséggel. Az oktatókat közben mentesíti a gyakran ismétlődő kérdések megválaszolásától, így több idő és energia fordítható a szakmai elmélyülésre és innovatív oktatási módszerek kidolgozására. Amanda jelenléte nemcsak technológiai áttörés, hanem egy új oktatási kultúra alapja is, ahol az AI nem eszközként, hanem etikus, tudatos tanulópartnerként működik. 

AI és reziliencia az oktatásban – miért most vált ez központi kérdéssé? 

Az előadás kiindulópontját egy korszerű felismerés adta: a fenntarthatóság fogalma mára szorosan összefonódott a reziliencia, vagyis az alkalmazkodóképesség követelményével. Az oktatási rendszereknek ma már nem csupán stabilnak, hanem dinamikusan reagálónak is kell lenniük – legyen szó globális krízishelyzetekről, technológiai váltásokról vagy a tudásanyag gyors elévüléséről. Ebben a környezetben az olyan AI-alapú megoldások, mint Amanda, stratégiai eszközzé válnak. Nem csupán támogató szerepet töltenek be, hanem új tanulási paradigmát vezetnek be. Amanda képes személyre szabott módon értelmezni a tananyagot, igazodni az egyéni haladási ütemhez és naprakészen reagálni a szakmai tartalmak változására. 

Azáltal, hogy 24/7 elérhető és rugalmasan illeszkedik az oktatási célokhoz, valódi partnerként jelenik meg az oktatás szereplői mellett – az egyéni tanulástól kezdve a tantárgyi struktúrák újragondolásáig, illetve a vizsgáztatásig. 

Hogyan tovább?

A konferencia új szakmai perspektívákat nyitott meg a Smartmind számára. Megerősítést kaptunk abban, hogy az általunk fejlesztett A.I. Education System – melynek egyik projektje Amanda – nemcsak a felsőoktatási közegben állja meg a helyét, hanem a vállalati képzések, a tudás- és kutatásmenedzsment, valamint a közszolgáltatások területén is hatékonyan alkalmazható. Fontos hangsúlyoznunk, hogy Amanda nem egy önálló kezdeményezés, hanem része annak a hosszú távú fejlesztési iránynak, amelyet a Smartmind évek óta tudatosan épít. A konferencián szerzett tapasztalatok alapján új távlatok nyíltak a közoktatás irányába való nyitásra is – ez az a terület, amelyet most új fókuszpontként szeretnénk kezelni. Mindez még csak a kezdet, hiszen most itt állunk a jövő kapujában, ahol az etikus, célzott és biztonságos mesterséges intelligencia nemcsak válaszokat ad, hanem új kérdéseket is felvet, mindemellett új fejlődési pályát nyit meg az oktatás és a tudásalapú társadalom számára is. 

Amanda – Társ a tanulásban, partner az oktatásban!