fbpx

Miért nem tud egy vezető valós idejű adatokat szerezni a saját cégéről? 

Vegyünk két (elsősorban) marketinges fogalmat: az elérést és a meddőszórást. (Nem marketingről lesz szó, de kézenfekvő ez a felvezetés.) 

Ha egy kampányt futtatunk bármilyen platformon, az elérés azt a számot jelöli, ahány ember találkozott az üzenetünkkel. Nem azokat, akiket megszólítottunk – és ez fontos megkülönböztetés. 

Itt jön be a meddőszórás: ha a kampány nem (jól) célzott, akkor lehet milliós elérésünk is, a legtöbben, akiknek a hirdetéseink megjelennek, nem lesznek érdekeltek bennük. Fűnyírót fogunk hirdetni panelben lakóknak, családi wellness-hétvégét szingliknek. Ez a meddőszórás. 

Kevésbé tehetséges és őszinte marketingesek gyakran próbálnak meg rosszul sikerült kampányokat a magas elérési számokkal eladni sikerként az ügyfélnek, miközben a büdzsé elköltése valójában nem hoz látható eredményt, bevételt. 

Ennyit a marketingről. 

Mi látszik ebből? Hogy nagyon nem mindegy, pontosan milyen számokkal mérjük a teljesítményt. 

Vagy hogy mikor. 

 

Az időfaktor: mikor van szükségem az adatokra?

Leginkább azért, mert nem adott rá a technológia.

Ez nem igaz. A technológia adott, csak épp nem helyben, nem alkalmazottan.

Vegyük a leltározást. Ez alapvetően egy komplex feladat, nem véletlenül szoktak nagyobb üzletek akár bezárni egy alapos leltározás idejére, de inkább visszamérésre, ellenőrzésre szolgál, nem pedig a folyamatos mérésre.

Ha egy nagyáruházat vezetünk, szinte nevetséges gondolat, hogy valós időben követni tudjuk az áruforgalmat, hogy egy adott napon, napszakon belül miből mennyi és hogyan fogy. Persze, a kasszák információit összegezhetjük, de az még mindig nem valós idő.

Pedig ez nem csak, hogy nem lehetetlen, akár magyar fejlesztésű megoldást is könnyen találunk arra, hogy a legnagyobb áruház legfelsőbb vezetője is azonnal tudja, hogy egy adott pillanatban hány darab kóla van egy bizonyos sor bizonyos polcának egy sorában. Minden túlzás nélkül.

 

A jó adatok a jó időben: ehhez kell a vezetői információs rendszer

Egy ilyen rendszer nem elég, ha valós időben ad neked adatokat: pontosan azokat kell átadnia érthető formában, amik valódi információt adnak neked.

Nem fogsz két olyan céget találni, ahol ezek pontosan ugyanazok az adatok lesznek. Úgy üzletileg, ahogyan személyes preferenciák miatt, mindenkinek más lesz a fontos, más fogja alapvetően befolyásolni az üzleti döntéseket.

És ez nem baj.

Nem baj, mert könnyedén építhetünk olyan vezetői információs rendszert, ami személyre szabott. Ami nem ugyanazt a felhasználói felületet, ugyanazokat a számsorokat és grafikonokat mutatja mindenkinek, hanem pont azt, amit ő szeretne. Ami személyre szabott.

Akkor miért nem használ ilyet mindenki?

Megint csak azért, mert nem adott rá a technológia. Nem helyben, nem alkalmazottan.

Nálunk megvan ez a technológia. És bármikor rád tudjuk szabni. Ha úgy érzed, hogy túl sok időbe telik beszerezned fontos információkat, és ezen fontos döntések múlhatnak – lehet, hogy érdemes leülnünk beszélgetni.